Va economisim banii
Cum sa economisesti la intretinerea masinii? Conform statisticilor noastre, jumatate dintre masini in primii 3-5 ani (sau 60-100K kilometraj) incep sa dezvolte treptat defectiuni in diferite sisteme. Si este in regula daca este doar o lumina „Verificati motorul”, dar adesea un mod de urgenta este activat cu limitarea puterii si, in unele cazuri, contorul de kilometraj este de asemenea pornit pana cand motorul este oprit.
Raspunsul este evident – astfel de probleme necesita eliminarea in timp util in fazele initiale, deoarece pot aparea si mai multe probleme cu masina mai tarziu.
Mai jos vom oferi un calcul aproximativ al costului reparatiei acestor sisteme pentru motoarele care ruleaza VW-Audi, BMW, Mercedes si Land Rover. Daca nu aveti timp sa cititi, atunci vom scrie imediat concluzia: este mult mai ieftin si mai fiabil sa opriti sistemul de interferenta decat sa il reparati si sa reveniti la problema mai tarziu . Si daca considerati ca pentru o taxa simbolica puteti instala un program de reglare si puteti dezactiva cateva sisteme, atunci devine clar ca repararea tuturor sistemelor va costa de peste 10 ori mai mult !
Si acest lucru nici macar nu tine cont de faptul ca puteti instala o versiune economica a tuningului si puteti cheltui mai putin pentru realimentarea masinii ! Sau un program din fabrica de putere mai mare , daca motorul este disponibil in mai multe versiuni. Acest lucru va va ajuta sa economisiti mii de euro in comparatie cu cumpararea acestei optiuni de la un dealer, iar asta nici macar nu ia in calcul taxa mai mica pentru vehicul si asigurarea auto!
Cum sa economisesti la intretinerea masinii? Solutii avantajoase pentru filtru de particule diesel, convertor catalitic, recirculare de evacuare, clapeta turbionara, sisteme cu uree
>> Apel / Mesaj / WhatsApp >> +4.0799.920.920 <<
Filtru de particule si catalizator
Vehiculele diesel cu Euro 4 si mai mari sunt echipate cu un filtru de particule, iar un catalizator insoteste toate motoarele incepand cu Euro 3 .
Cele mai susceptibile la defectiuni sunt filtrele de particule, in care combustibilul suplimentar este furnizat dupa motor printr-o duza speciala, unde defectiunile pot aparea inca de la 50.000 kilometri (Ford, Renault, Peugeot). Statisticile sunt oarecum mai bune pentru optiunile cu combustibil suplimentar prin motor (BMW, VAG, Mercedes-Benz, Kia, Hyundai) – problemele pot incepe dupa 100K kilometraj daca senzorii de monitorizare functioneaza corect (temperatura, presiune diferentiala de evacuare) si daca acestia senzorii esueaza initial – si la date anterioare.
De regula, problema este de natura crescanda, iar gradul de trecere a filtrului scade din ce in ce mai mult – masina incepe sa consume mai mult si sa conduca mai rau (atat din cauza scaderii eficientei motorului, cat si atunci cand modul de urgenta este pornit). Daca aveti atat un filtru de particule, cat si un catalizator, il puteti elimina doar pe primul, lasandu-l pe cel de-al doilea sa rafineze gazele pentru un alt kilometraj similar.
Asadar, sa lamurim problema, sa calculam posibilele investitii in repararea sistemului si a senzorilor acestuia daca se defecteaza un motor cu 4 cilindri (desigur, pentru 6 cilindri va fi si mai scump).
Volkswagen Passat / Audi A4 2.0TDI 2012+ – filtru de particule in unitatea VAG, Senzor de temperatura, senzorul de presiune aproximativ 4000 euro.
Fara a intra in detalii, pentru motoarele 3.0 preturile vor fi cu 20-25% mai mari.
Pentru BMW F15 3.0TDI 2012+, filtru de particule, un set de senzori, aproximativ 4800 euro.
Intretinerea unui Mercedes GL 350cdi BlueTec cu un sistem de filtru de particule costa, de asemenea, o suma considerabila. Filtrul propriu-zis este, catalizator, senzori: contrapresiune, temperatura, etc. va ajunge la aproximativ 5500 euro.
Piese pentru reparatie Range Rover Evoque 2.2TDCI : filtru de particule LR068415 de la 4500 euro.
Cum sa economisesti la intretinerea masinii? Solutii avantajoase pentru filtru de particule diesel, convertor catalitic, recirculare de evacuare, clapeta turbionara, sisteme cu uree
Circulatia gazului – EGR, SAI, EVAP si clapete turbionare
Multe masini au aceste sisteme – benzina si motorina.
Pentru acelasi VAG 2.0TDI 2012+, supapa de recirculare 03L131501K va costa aproximativ 550 euro. Supapa de acceleratie 03L128063AF costa aproximativ la fel, care la un motor diesel este aproape intotdeauna deschis si joaca, de asemenea, un rol auxiliar.
Pompa de aer secundar VAG 079959231 costa de la 600euro, supapa VAG 06E131101D inca 350euro.
Pentru BMW F15 3.0TDI 2012+, Supapa de recirculare a gazelor de esapament (11717810871) va fi de aproximativ 650 euro. , electromagnetice (11747810831) si corectoare de vacuum (11 71 8 511 638), fiecare, amortizor 11618570791 de la 600 euro., conform sistemului de clapete turbionare 1161781 cu conducta 1161781.
Reparatia Mercedes GL 350cdi BlueTec EGR include mai multe piese intrucat se defecteaza: supapa de recirculare A6421401860 de la 1300 euro, schimbator de caldura A6421401875 – 900 euro, amortizor A6421500494 cca 450 euro.
Sistem EGR pentru Range Rover Evoque 2.2TDCI – supapa propriu-zisa LR000997 de la 950 euro, vac. supapa LR017782 cca 800 euro., racitor LR022354 de la 1300 euro.
Cum sa economisesti la intretinerea masinii? Solutii avantajoase pentru filtru de particule diesel, convertor catalitic, recirculare de evacuare, clapeta turbionara, sisteme cu uree
AdBlue, sisteme de injectare cu uree SCR
Masinile Euro5+ sunt echipate cu un sistem suplimentar de injectie cu uree pentru neutralizarea suplimentara a gazelor – SCR, AdBlue, BlueTec, BlueMotion. Ideea nu este rea, consumul este de aproximativ 3% din combustibil, dar poate fi captivant la exploatare, iar atunci cand esueaza, de multe ori incepe sa numere inapoi kilometrajul pana cand motorul se opreste. Da, da, nu conteaza unde va aflati si ce faceti – sistemul pur si simplu va opri masina si va astepta o recuperare completa! Acest lucru poate complica serios functionarea unei astfel de masini.
Pentru Volkswagen Audi 3.0TDI, repararea sistemului AdBlue Rezervorul pentru agent reducator va costa de la 4500 euro. (8K0 131 878 H). Daca luam piesele separat, iese si mai scump: VAG 8K0 131 984 C Conducta de dozare la injector de agent reducator de la 550euro, pompa 8K0131899K de la 2000 euro, Injector pentru injectie de agent reducator 3C0131113C – de la 800euro.
Puteti repara sistemul SCR pe un BMW F15 3.0TDI 2012+ cu un set de piese: dozator injectie 18308514448 va costa de la 850 euro, tuburi din rezervor 16197295663 aproximativ 550euro, unitate de control SCR 6135739446, pompa aditiv 6135739446 , 9733516, depasesc 1200 euro, iar un rezervor cu senzori 16197295653 – 2000 euro.
Depanarea sistemului de uree Mercedes GL 350cdi BlueTec include o serie de piese. Si in cazul unor defectiuni grave, trebuie mai intai sa opriti contoarele inainte de a opri motorul (inclusiv inlocuirea pieselor stricate) si abia apoi sa opriti sistemul. Rezervorul de aditiv A1644707301 costa de la 4000 euro, pompa A0024706894 de la 1800 euro, incalzitor A1644711275 de la 1700 euro, duza de injectie aditiv A1644900513 de la 800 euro.
Daca aveti intrebari, nu ezitati sa intrebati !